W dniu dzisiejszym tj. 22 lipca 2019 r., na wspólnym posiedzeniu komisji Rady Gminy przy udziale Wójta Gminy oraz Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej, Radni zajęli się problemem braków wody jak i jej jakości.
Radni zapoznali się z informacjami dotyczącymi podjętych działań w celu poprawy zaopatrzenia mieszkańców w wodę a także działaniami związanymi z przekazywaniem mieszkańcom wiadomości o braku wody zdatnej do spożycia.
Z informacji uzyskanej od Dyrektora ZGK wynika, że próbki do kontrolnego badania wody pobrano w dniu 22 lipca, ponowne pobrane będą w dniu następnym. Oficjalne wyniki badań przedstawione zostaną po 72 godzinach od pobrania, związane jest to z koniecznością wykonania posiewu bakterii.
Ustalono, że konieczne jest udoskonalenie systemu powiadamiania Mieszkańców poprzez wykorzystanie:
- samochodu z nagłośnieniem
- aplikacji Blisko
- plakatów
- stworzenia bazy sms odbiorców wody
Ponadto podkreślono konieczność przekazywania stosownych informacji Sołtysom oraz Radnym. Radni zaproponowali rozważenie możliwości podawania informacji o awariach na specjalnym pasku wyświetlającym się na stronie internetowej Urzędu.
Radni podjęli także temat przedstawiony przez Komisję Ładu, Porządku Publicznego i Ochrony Środowiska w sprawie pisma przysłanego przez MPGO na temat dodatkowych płatności oraz przygotowań do nowego przetargu.